Zabrze 2024.06.29

 

Zarząd ROD „Malina” w Zabrzu

Ogłasza przetarg na realizację zadania:

 Remont ogrodzenia zewnętrznego

Opis przedmiotu zamówienia i jego zakres wraz z wymaganiami technicznymi

 

  1. I.       Opis przedmiotu zamówienia:
    1. 1.     Przedmiot zamówienia

Remont ogrodzenia zewnętrznego”.

  1. Lokalizacja – miejsce dostawy

Wykonawca w ramach realizacji zadania zobowiązany jest do dostawy wraz z transportem, rozładunkiem montażem przedmiotu zamówienia do miejsca przeznaczenia, tj.: Rodzinny Ogród Działkowy „Malina” 41- 809 Zabrze, ul. Rogoźnicka 40.

  1. 3.     Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje:  

1)      Wykonanie przedmiotu zamówienia polega na kompleksowej dostawie oraz montażu ogrodzenia betonowego 567 mb z dwoma sztukami bram wjazdowych   i furtkami, jednej sztuki bramo furtki wraz z wszystkimi elementami montażowymi.  

2)      Przygotowanie i zabezpieczenie miejsca wykonania robót na czas realizacji

3)      Przed przystąpieniem do montażu ogrodzenia – oczyszczenie terenu z kamieni, gałęzi, roślinności, korzeni oraz innych rzeczy, które mogłyby utrudnić montaż 

4)      Wykonanie fundamentów

5)      Montaż słupków oraz płyt betonowych, bram i furtek

6)      Sprzątnięcie i uporządkowanie miejsca wykonania robót po zakończeniu całości prac

7)      Wywóz materiałów odpadowych pochodzących z przedmiotu zamówienia i ich utylizacja

  1. 4.     Wymagane parametry

1)    Płyty betonowe

- wymiary 50 cm x 200 cm

- wykonane z mieszanki cementu, wody i kruszywa o klasie C16/20

- zbrojone drutem karbowanym Ø 5 i wzmacnianie dodatkami do betonu

- ilość przęseł 4 szt.

2)  Słupki ogrodzeniowe

- wymiary min 11,5 cm -13,5 x 274 cm wysokości, osadzone w gruncie na głębokość min 74 cm zalane betonem C16/20

- wykonane z mieszanki cementu, wody i kruszywa o klasie C16/20

- zbrojone drutem karbowanym Ø 5 i   wzmacnianie dodatkami do betonu

3)   Brama wjazdowa 1 główna z nazwą ogrodu + furtka (komplet)

- przesuwna z napędem elektrycznym

- długość bramy 400 cm, wysokość 190 cm

- rama o profilu 40x40x2mm wypełniona panelem 2D, szyna 80 cm

- zamontowana na fundamencie betonowym o wymiarach 200 cm x 60cm x 120 cm

- napis z nazwą ogrodu na bramie wykonany z dibondu srebrnego szczotkowanego o profilu 3 mm

- 3 piloty  

- doprowadzenie prądu po stronie zleceniodawcy

- furtka wykonana z panelu 2D o profilu 40x40x1,5 o parametrach szer. 100 cm wys. 190 cm, klamka, zamek z kompletem kluczy

4)   Brama wjazdowa nr 2 + furtka (komplet)

- dwuskrzydłowa otwierana do wewnątrz

- długość bramy 360 cm (skrzydło180 cm x 190 cm), wysokość 190 cm

- rama o profilu 40x40x2mm wypełniona panelem 2D

- zamontowana na fundamencie betonowym o wymiarach 200 cm x 60cm x 120 cm

- napis z nazwą ogrodu na bramie wykonany z dibondu srebrnego szczotkowanego

  o profilu 3 mm

 

- furtka wykonana z panelu 2D o profilu 40x40x1,5 o parametrach szer. 100 cm wys. 190, klamka, zamek z kompletem kluczy

5)    Bramo furtka 1 szt

- długość bramy 300 cm (w tym furtka 100 cm), wysokość 190 cm

- rama o profilu 40x40x2mm wypełniona panelem 2D

- montowana na słupkach 80x80x3 mm

   - napis z nazwą ogrodu na bramie wykonany z dibondu srebrnego szczotkowanego

 

  1. II.         Warunki techniczno-organizacyjne:
    1. Rodzaj prac, które Wykonawca obowiązany jest wykonać w ramach przedmiotu zamówienia określa opis przedmiotu zamówienia i jego zakres wraz z wymaganiami technicznymi.
    2. Wykonawca zobowiązany jest wykonać wszystkie prace niezbędne z punktu widzenia sztuki budowlanej i obowiązujących przepisów, które należy zrealizować by przedmiot zamówienia nie zagrażał mieniu i zdrowiu osób postronnym.
    3. W razie konieczności Wykonawca działając w oparciu o udzielone mu przez Zamawiającego pełnomocnictwo wykona wszelkie konieczne uzgodnienia wynikające z obowiązujących przepisów i norm w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia.
    4. Wszystkie elementy nie ujęte w opisie przedmiotu zamówienia, a  niezbędne do prawidłowego wykonania zadania muszą być dostarczone i zamontowane przez Wykonawcę. Koszty te należy ująć w kosztach ogólnych zadania i doliczyć do ogólnej kwoty za realizację zadania.
    5. Roboty należy wykonać:

1)      zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi w tym zakresie przepisami i normami przy spełnianiu zasad BHP, przepisami prawa budowlanego, ustawy o odpadach, ustawy o ochronie przyrody,

2)      przy pomocy własnego sprzętu, materiałów i przez pracowników o odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach, ważnych badaniach lekarskich i psychotechnicznych oraz przeszkolonych w zakresie przepisów BHP i przeciwpożarowych oraz wyposażonych w odpowiedni sprzęt i narzędzia.

  1. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone osobom trzecim w związku z prowadzonymi robotami. Wykonawca od chwili przejęcia terenu robót aż do chwili jego oddania ponosi odpowiedzialność na zasadach ogólnych za szkody wynikłe na tym terenie oraz terenie przyległym – graniczącym, w związku z prowadzonymi robotami. Za wszystkie takie szkody powstałe przy wykonywaniu prac objętych zamówieniem odpowiada Wykonawca.
  2. Wykonawca powiadomi Zamawiającego o terminie dostawy z wyprzedzeniem 2 dni roboczych za pomocą telefonu – na numer koordynatora ze strony Zamawiającego.
  3. Wykonanie robót:

1)      Rozpoczęcie robót nastąpi na podstawie protokołu przekazania terenu robót w terminie 2 dni roboczych od daty zawarcia Zamówienia.

2)      Roboty powinny być prowadzone pod stałym nadzorem osoby do tego upoważnionej – kierownika robót posiadającej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.

3)      Wykonawca zabezpieczy na własny koszt dostęp do wszelkich potrzebnych mediów (wody, energii elektrycznej, ścieków itp.) oraz poniesie koszty ich zużycia w czasie realizacji zadania.

4)      Wykonawca na własny koszt organizuje i likwiduje zaplecze robót oraz dokonuje wywozu odpadów powstałych w trakcie robót na wysypisko.

5)      Wykonawca jest zobowiązany znać wszelkie przepisy wydane przez organy administracji państwowej i samorządowej, które są w jakikolwiek sposób związane z robotami i będzie w pełni odpowiedzialny za przestrzeganie tych praw, przepisów i wytycznych podczas prowadzenia robót.

6)      Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność przed Zamawiającym, organami nadzoru budowlanego oraz organami kontrolnymi za ewentualne skutki powstałe w wyniku zaniedbania lub rażącego naruszenia postanowień obowiązujących przepisów.

7)      Wykonawca zobowiązany jest informować koordynatora ze strony Zamawiającego o problemach i okolicznościach mogących wpłynąć na jakość robót lub opóźnienie terminu zakończenia przedmiotu zamówienia.

8)      Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli na każdym etapie wykonywania zamówienia przez upoważnionych przedstawicieli, co do zgodności realizacji zamówienia z jej zapisami oraz zakresem rzeczowym.

9)      Polecenia Zamawiającego dotyczące realizacji robót będą wykonywane przez Wykonawcę nie później niż w czasie przez niego wyznaczonym, pod groźbą wstrzymania robót. Skutki finansowe z tytułu wstrzymania robót w takiej sytuacji ponosi Wykonawca.

10)   Wykonawca zapewnia przez cały okres trwania robót, aż do momentu odbioru skuteczne zabezpieczenie wszystkich robót i urządzeń i pokrywa wszelkie ewentualne koszty związane z nieskutecznością zabezpieczenia.

11)   Wykonawca zobowiązany jest w przypadku wyrządzenia szkód bez względu na przyczynę – do dokonania naprawy lub doprowadzenia do stanu właściwego na własny koszt.

12)   Ewentualne szkody powstałe w wyniku prowadzenia robót Wykonawca winien usunąć we własnym zakresie i na własny koszt.

  1. Zabezpieczenie terenu robót: 

1)      Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za teren robót z chwilą jego przejęcia. Za zabezpieczenie materiałów i urządzeń (przed kradzieżą, niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi) niezbędnych do realizacji zadania, składowanych na terenie robót odpowiada Wykonawca.

2)      Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia i oznakowania miejsca wykonywania przedmiotu umowy do czasu zakończenia prac. 

Ochrona środowiska w czasie wykonywania robót:

1)      Wykonawca zobowiązany jest do przedsięwzięcia środków ograniczających wpływ prowadzonych prac na środowisko naturalne, a w szczególności:

-      utrzymania czystości i porządku terenu robót,

-      segregacji oraz ewidencji odpadów powstałych w wyniku wykonywania robót,

-      gospodarowanie powstałymi odpadami zgodnie z Ustawą o odpadach.

  1. Bezpieczeństwo i higiena pracy:

1)      Podczas realizacji robót Wykonawca będzie przestrzegał przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 06 lutego 2003 r.

2)      Wykonawca przed podjęciem pracy zobowiązany jest do przeszkolenia, na swój koszt, pracowników własnych w zakresie obowiązujących przepisów BHP, porządku i dyscypliny pracy, bezpieczeństwa pożarowego i występujących zagrożeń, zasad łączności i alarmowania, znajomości rejonu prac oraz zgłaszania wypadków przy pracy.

3)      Wykonawca zapewnia dla swoich pracowników odzież roboczą, hełmy, środki ochrony osobistej w tym między innymi w rękawice i okulary oraz niezbędne narzędzia pracy.

4)      Wykonawca zapewni i będzie utrzymywał wszelkie urządzenia zabezpieczające, socjalne oraz sprzęt i odpowiednią odzież dla ochrony życia i zdrowia osób zatrudnionych na budowie.

5)      Za bezpieczeństwo pracowników na terenie robót odpowiedzialność ponosi Wykonawca robót.

6)      Pracownicy muszą posiadać aktualne przeszkolenie z zakresu BHP adekwatne do zakresu wykonywanych czynności, posiadać odpowiednie kwalifikacje oraz orzeczenia lekarskie o dopuszczeniu do pracy.

7)      Wykonawca ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo pracowników, za wypadki w pracy oraz szkody powstałe wskutek zaistnienia schorzeń związanych z warunkami pracy. Strony wyłączają w tym zakresie odpowiedzialność solidarną Zamawiającego. Za szkody nie pokryte ubezpieczeniem odpowiada Wykonawca.

8)      Pracownicy pracujący na wysokości muszą posiadać aktualne zaświadczenia o dopuszczeniu do pracy na wysokości. Przy robotach na wysokości powyżej 4 m należy zabezpieczyć robotników pasami.

9)      W razie zaistnienia wypadku przy pracy, któremu uległ pracownik Wykonawcy, należy postępować zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2009 roku w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz jednocześnie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego.

10) Materiały pochodzące z wykonania robót: 

1)      Zagospodarowanie całkowitej ilości materiału leży po stronie Wykonawcy.

2)      Wykonawca staje się właścicielem odpadów powstałych w trakcie realizacji zadania i zobowiązany jest do ich zagospodarowania lub usunięcia na własny koszt i ryzyko, przy zachowaniu wymogów prawa, a w szczególności: prawa budowlanego i przepisów wykonawczych do tego prawa oraz prawa dotyczącego ochrony środowiska i transportu drogowego oraz odpadów.

3)      Wykonawca zapewni, aby materiały w okresie składowania na terenie robót nie stanowiły zagrożenia oraz nie doprowadzały do zanieczyszczenia terenów prywatnych i przestrzeni publicznej.

4)      Odpady nieszkodliwe dla środowiska uzyskane w wyniku robót należy wywieźć na wysypisko.

5)      Materiały nie podlegające przyjęciu na wysypisko odpadów należy przekazać do zakładu utylizacji.

  1. Transport:

1)      Wszystkie środki transportu używane przez Wykonawcę muszą posiadać odpowiednie zezwolenia oraz aktualne badania techniczne.

2)      Wykonawca będzie usuwać na bieżąco, na własny koszt, wszelkie zanieczyszczenia spowodowane jego pojazdami na drogach publicznych oraz dojazdach do placu budowy. 

  1. Sprzęt: 

1)      Maszyny, urządzenia i sprzęt, które podlegają dozorowi technicznemu, a są eksploatowane na terenie robót, muszą posiadać dokumenty uprawniające do ich eksploatacji.

2)      Wykonawca jest zobowiązany do używania jedynie takiego sprzętu, który nie spowoduje niekorzystnego wpływu na jakość wykonywanych robót.

3)       Sprzęt będący własnością Wykonawcy lub wynajęty do wykonywania robót ma być utrzymywany w dobrym stanie i gotowości do pracy. Będzie on spełniał normy ochrony środowiska i przepisy dotyczące jego użytkowania.

4)      Osoby obsługujące sprzęt powinny być odpowiednio przeszkolone.

  1. Obowiązki Wykonawcy:

 

1)       terminowe wykonanie przedmiotu zamówienia,

2)       informowanie  koordynatora zamówienia o problemach związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, 

3)      wykonania przedmiotu zamówienia przy pomocy osób o odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach oraz przeszkolonych w zakresie przepisów BHP i przeciwpożarowych oraz wyposażonych w odpowiedni sprzęt i narzędzia,

4)      realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i warunkami technicznymi,

5)      utrzymania porządku w miejscu wykonywania przedmiotu zamówienia i wokół tego miejsca, usuwania na bieżąco na własny koszt odpadów i śmieci powstałych w trakcie wykonywania robót,

6)      ponoszenia odpowiedzialności za sprawy związane z bezpieczeństwem, higieną i ochroną przeciwpożarową w związku z prowadzonymi robotami i z zabezpieczeniem terenu robót,

7)      zabezpieczenia i oznakowania prowadzonych robót oraz utrzymania stanu  technicznego i prawidłowości oznakowania przez cały czas trwania zadania,

8)      używania urządzeń i sprzętów do wykonania przedmiotu zamówienia posiadających dopuszczenia do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych,

9)      ubezpieczanie swoich pracowników od następstw nieszczęśliwych wypadków takich jak: śmierć i trwały uszczerbek na zdrowiu, które mogą powstać w czasie wykonywania robót objętych zamówieniem,

10)   zabezpieczenia miejsce pracy w taki sposób, aby uniknąć zniszczenia mienia Zamawiającego. Za szkody powstałe w trakcie wykonywania prac odpowiedzialność ponosi Wykonawca,

11)   posiadania w całym okresie realizacji niezbędnych, aktualnych uprawnień, zezwoleń i umów w celu wykonania przedmiotu zamówienia,

12)   powiadomienia  Zamawiającego o gotowości do odbioru  końcowego robót,

13)   przedsięwzięcia środków ograniczających wpływ prowadzonych prac na środowisko naturalne, a w szczególności:

-      utrzymania czystości i porządku placu budowy,

-      segregacji oraz ewidencji odpadów powstałych w wyniku wykonywania robót,

-      gospodarowanie powstałymi odpadami zgodnie z Ustawą o odpadach.

15.  Obowiązki i prawa Zamawiającego:

1)      Przekazanie w ustalonym terminie urządzeń, w celu wykonania usługi na podstawie obustronnych ustaleń.

2)      Udostępnienie do wglądu posiadanych dokumentacji w zakresie dotyczącym przedmiotu umowy.

3)      Wyznaczenie linii montażu ogrodzenia - geodeta

4)      Prowadzenie okresowych kontroli prowadzenia usług objętych umową.

5)      Przystąpienie do odbioru robót w ustalonych terminach.

6)      Dokonanie odbioru przedmiotu umowy w ustalonym trybie i terminie.

7)      Dokonanie zapłaty za wykonane prace w ustalonym trybie i terminach.

 

  1. Odbiór przedmiotu zamówienia:

1)      Po wykonaniu całości przedmiotu zamówienia, na podstawie zawiadomienia Wykonawcy o zakończeniu prac przekazanego Zamawiającemu, zostanie sporządzony protokół odbioru końcowego potwierdzony przez przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. Obowiązek sporządzenia protokołu odbioru końcowego spoczywa na Wykonawcy. Zawartość merytoryczną jak i formę protokołu odbioru Wykonawca jest zobowiązany uzgodnić z Zamawiającym, przy czym protokół powinien zawierać w szczególności:

  1. datę i miejsce sporządzenia, 
  2. oznaczenie przedmiotu zamówienia, 
  3. miejsce prowadzenia robót, 
  4. wynagrodzenie netto za realizację zadania, 
  5. oznaczenie numeru e-Ru i daty zawarcia zamówienia, 
  6. wykaz osób uczestniczących w odbiorze ze strony ZamawiającegoWykonawcy, 
  7. wskazanie czy w trakcie prac brał udział podwykonawca, 
  8. stwierdzenie o braku uwag lub wpisanie zastrzeżeń w zakresie jakości, prawidłowości, terminowości oraz wykonaniem zgodnie z przedmiotem zamówienia, 
  9. podpisy osób uczestniczących w odbiorze.
    1. III.   Termin realizacji :

Termin realizacji: 30 dni od podpisania umowy, lecz nie później niż do 30.09.2024r

 

IV.  Wizja lokalna:

         1. Zamawiający umożliwi przeprowadzenie wizji lokalnej terenu prowadzonych prac.

W tym celu należy skontaktować się z Prezesem ogrodu Anna Ściechura nr tel.:501-570-810, Wice-prezes ogrodu Mirosław Bogusławski nr tel.604-828-394

Wizja lokalna nie ma charakteru obowiązkowego. 

  1. V.   Warunki udziału w postępowaniu:

 

  1. Zamawiający uzna warunek w zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym za spełniony, jeżeli Wykonawca prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową wpisany jest do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
  2. Zamawiający uzna warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się: należytym wykonaniem usług w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w ramach jednej umowie polegającą na dostawie i montaż ogrodzenia o łącznej wartości minimum 100 000,00 zł brutto wraz z dowodami określającymi czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

 

  1. VI.             Ocena ofert

Zamawiający dokona oceny ofert w oparciu o następujące kryterium:

KRYTERIUM I

Cena brutto podana w PLN za wykonanie zadania - maksymalnie 95 pkt.

KRYTERIUM II

Oferowany okres gwarancji wyrażony w miesiącach - maksymalnie 5 pkt.

1.         Cena oferty C – znaczenie 95 %

C – cena oferty będzie oceniana w skali od 0 do 95 pkt.

Oferta proponująca najniższą cenę otrzyma 95 pkt. pozostałe oferty będą punktowane według poniższego wzoru, z dokładnością do 1/100 pkt.

Liczba punktów w powyższym kryterium będzie liczona w następujący sposób:               

                                              cena oferty najtańszej

                                    C = -------------------------------- x 95 pkt.

                                               cena oferty badanej

2.         Okres gwarancji: G – znaczenie 5%

G – okres gwarancji na wykonana usługę będzie oceniany w skali od 0 do 5 pkt.

Oferta proponująca najdłuższy okres gwarancji wyrażony w miesiącach otrzyma 5 pkt.

Ustala się, że górną granicą okresu gwarancyjnego, jaki będzie brany pod uwagę do obliczenia kryterium tj. 36 miesięcy. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę okresu gwarancji równego lub dłuższego niż 36 miesięcy, do obliczenia kryterium zostanie przyjęta wartość 36 miesięcy.

Liczba punktów w powyższym kryterium będzie liczona w następujący sposób:

G bad

G =      -------------------     x 5 pkt.

G max

G bad – liczba miesięcy gwarancji zaoferowanej w ofercie badanej.

G max – najwyższa liczba miesięcy gwarancji zaoferowanej spośród ofert złożonych niepodlegających odrzuceniu.

 

3.         Ocena łączna:

S = C + G

gdzie:

S - suma punktów

C, G – uzyskane punktacje zgodnie z opisem powyżej.

  1. VII.           Termin i sposób składania ofert

Termin składania ofert – 08.07.2024r godz. 14:00

Sposób drogą elektroniczną na adres mailowy: rod.malina@onet.pl

 

  1. VIII.         Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia przetargu bez podawania przyczyny

Załączniki:

1.Projekt umowy

 

Dokumenty.

Remont ogrodzenia zewnętrznego  Projekt umowy